آشنایی با انواع برج خنک کننده بر اساس مدار آب - مهتاب گستر
 
برج خنک کننده
سازنده برج خنک کننده
 
 

برج خنک کننده

معرفی برج خنک کننده شرکت مهتاب گستر

برج خنک کننده به معنای واقعی ساختمانی زیبایی نیست، اما غیر قابل انکار است که نمادی از معماری قرن بیستم است. برج خنک کننده بخش گسترد‌ه ‌ای از چشم ‌انداز انسان نسبت به آینده و یاد آور میراث صنعتی ما است. با وجود آشنایی، دانش ما در مورد آن چه که یک برج خنک کننده چیست و چه عملکردی دارد محدود است.

تصور غلط و رایج این است که برج خنک کننده سبب پراکندگی آلودگی به محیط و هوا می ‌شود. در واقع، آن چه که از دهانه خود آزاد می ‌کند بخار آب است، دقیقاً چیزی شبیه به بخاری که از کتری بلند می ‌شود، این احتمالاً تنها چیزی نیست که شما در مورد یک برج خنک کننده می ‌دانید. برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده با ما همراه باشید.

آشنایی بیشتر با انواع برج خنک کننده بر اساس مدار آب

  • ·        برج خنک کننده مرطوب

برج های خنک کننده مرطوب حرارت تلف شده به وسیله دستگاه را به وسیله مکانیزم های زیر به محیط می دهند:

  1. به وسیله افزایش حرارت هوای اطراف
  2. به وسیله تبخیر بخشی از آب در حال گردش در سیستم
  3. به وسیله افزایش دمای مخزن طبیعی آب جمع آوری سرد شده

برج های خنک کننده یک سیستم توزیع و پخش آب گرم دارند که آب را به صورت یکنواخت روی یک شبکه کاری مشبک از تخته های افقی نزدیک به هم می باشدکه این شبکه ها آکنه نامیده می شوند. آکنه ها آب سرازیر شده از بالای برج خنک کننده را با هوایی که از میان آن ها حرکت می کند کاملاً مخلوط کرده به طوری که آب به صورت یک قطره از یک آکنه به سطح آکنه دیگر توسط نیروی ثقل خود می ریزد .

هوای بیرونی از طریق منافذی که به صورت میله های افقی در اطراف برج خنک کننده قرار دارند وارد می شوند. این میله ها به منظور نگهداری آب در داخل خود به طرف پائین مایل هستند. در اثر اختلاط آب و هوا، انتقال حرارت و انتقال جرم اتفاق افتاده و در نتیجه آب سرد می شود. آب سرد شده در حوضچه بتنی که در انتهای برج خنک کننده قرار دارد جمع آوری شده و سپس به طرف کندانسور پمپ می شود. اکنون هوای مرطوبو گرم از بالای برج خنک کننده خارج می شود .

برج های خنک کننده مرطوب به صورت برج های خنک کننده با کشش طبیعی و برج های خنک کننده با کشش مکانیکی تقسیم بندی می شوند .

  • ·        برج خنک کننده خشک

در مکان هایی که آب کافی برای برج خنک کننده مرطوب وجود ندارد، باید از اتلاف بر اثر تبخیر حداکثر جلوگیری به عمل آورد، از این نوع برج خنک کننده استفاده می شود. در برج های خنک کننده خشک، آب در حال گردش از میان لوله های پره دار عبور کرده به طوری که هوای سرد از روی آن ها عبور می کند. بنابراین حرارت آب در حال گردش از طریق لوله ها خارج شده و جذب هوای سرد می شود.

برج های خنک کننده خشک می توانند با کشش طبیعی و یا با کشش مکانیکی عمل نمایند. یک افشانک هوا که با بخار کار می کند با خارج کردن هوا و سایر گاز های غیر قابل تراکم به برقراری خلاء کمک می کند. برای جلوگیری از نشت هوا به داخل دستگاه پمپ گرادیان اصلی فشار در داخل برج خنک کننده را مثبت نگه می دارد. ممکن است قسمتی از کار پمپ توسط توربین هیدرولیک بازیابی شود. این عمل پس از خروج آب از برج خنک کننده در مسیر آب فشانه های جتی انجام می گیرد .

فشار متراکم و درجه حرارت هایی که یک برج خنک کننده خشک به کار می برد، به طور قابل ملاحظه ای بیشتر از برج خنک کننده مرطوب است. برای دستیابی به فشار بیشتر، مساحت کوچک تری برای فضای بیند و تیغه آخرین مرحله در توربین با فشار کم ضروری است. در یک برج خنک کننده خشک با کشش طبیعی، شناوری هوای گرم شده باعث جریان یافتن هوا در سرتاسر سطوح مولد حرارتی می شود که برای انتقال حرارت آب داغ به جریان هوا ضروری است. همچنین می توان جریان هوا را با ایجاد کشش القائی یک بادبزن افزایش داد. کشش مکانیکی استفاده شده از یک بادبزن ابعاد برج خنک کننده را تقلیل داده ولی باعث اتلاف انرژی بیشتری در دستگاه می شود .

برج خنک کننده خشک فقط سبب اضافه شدن انتالپی به هوا می شود .

در نتیجه مشکلاتی از قبیل یخ زدگی که در برج خنک کننده مرطوب در شرایط خاص جوی با آن مواجه است، ایجاد نمی شود.

برج خنک کننده

  • ·        برج خنک کننده خشک - مرطوب

با توضیحاتی که در مورد دو نوع برج های خنک کننده قبلی داده شد مشخص می شود که برج های خنک کننده مرطوب همیشه مقداری آب به صورت تبخیر، مکش توسط هوا و نشتی مصرف می کنند. همچنین این برج خنک کننده دچار مشکل پراکندن ذرات آب هست .

برج های خنک کننده خشک مشکلی بر کارکرد نیروگاه به خصوص در موقع گرم شدن هوای محیط تحمیل می کند .

در چنین مواردی برای کاهش عوارض حاصل از دو نوع برج خنک کننده ذکر شده از برج های خنک کننده خشک - مرطوب استفاده می شود .

همان طوری که از نام این نوع برج های خنک کننده استنباط می شود یک برج خنک کننده خشک - مرطوب به وسیله ترکیبی از برج های خنک کننده خشک و مرطوب عمل می کند. این سیستم دارای دو مسیر هوای موازی و دو مسیر آب سری می باشد .

قسمت بالای برج خنک کننده قسمت خشک می باشد که شامل لوله های پره دار است و قسمت پائین برج خنک کننده دارای آکنه ها است قسمت مرطوب است .

آب گرم پروسس از قسمت فوقانی برج خنک کننده وارد لوله های پره دار شده و ضمن عبور ماپیچاز لوله ها قسمت خشک را ترک کرده و تحت اثر نیروی جاذبه از میان آکنه ها در قسمت مرطوب به حوضچه آب سرد می ریزد .

هوای محیط به صورت دو جریان از میان قسمت های خشک ومرطوب کشیده می شود. این دو جریان بهم پیوسته و قبل از ترک برج خنک کننده در داخل آن مخلئط می شود. چون اولین جریان به صورت خشک گرم شده و حتی خشک تر از هوای محیط می شود. در حالی که جریان دوم به طور معمول اشباع است، بنابراین مخلوط هوای که برج خنک کننده را ترک می کند زیر اشباع است .

دو مزیت مهم برج های خنک کننده خشک و مرطوب

  • برج خنک کننده خشک - مرطوب هوای زیر اشباع خروجی ذرات آب کم تری نسبت به برج خنک کننده مرطوب ایجاد کرده و شرایط اقلیمی مطلوب آن ها را کاملاً حذف می کند .
  • در برج خنک کننده خشک - مرطوب چون آب در قسمت خشک قبلاً خنک شده است بنابراین افت های ناشی از تبخیر در قسمت مرطوب کاهش یافته است و در نتیجه از مصرف آب جبرانی برای جبران تبخیر آب به طور قابل ملاحظه ای کاسته خواهد شد .

نسبت حرارت گرفته شده در قسمت های خشک و مرطوب به وسیله دو پارامتر تنظیم می شود. برای مثال اگر آب مشکل اصلی باشد، برج خنک کننده را با قسمت خشک بزرگ تری نسبت به قسمت مرطوب می سازند. به علاوه تبخیر را می توان توسط یک کنترل کننده که جریان هوا را از میان قسمت مرطوب تنظیم می کند تغییر داد .

در آب و هوای سرد زمستان برای تقلیل اختلاف دمای ورودی و خروجی آب به برج خنک کننده برای معتدل ساختن دمای آب برگشتی به پروسس، عبور هوا از میان قسمت مرطوب را قطع کرده و برج خنک کننده را به صورت یک برج خنک کننده خشک تبدیل کرد. از طرف دیگر می توان زیر فن یک مانع به صورت یک در تعبیه کرد که می توان از آن در آب و هوای گرم که قسمت خشک برج خنک کننده مشکلی برای کارکرد نیروگاهی ایجاد می کند برای افزایش دمای محیط استفاده کرد.

برج های خنک کننده خشک – مرطوب در مواردی که امکان دسترسی به آب هست و نیز نیاز به کاهش مؤثر ذرات باشد مورد استفاده و بهره برداری قرار می گیرد.

برج خنک کننده

کاربرد های برج خنک کننده

بیشترین کاربرد برج ‌های خنک کننده، خنک کردن آب و پمپاژ دوباره آب به چرخه صنعت است. برج‌ های خنک کننده برای سیستم‌ های تهویه مطبوع، واحد های صنعتی و نیروگاه‌ های تولید انرژی استفاده و بهره برداری می ‌شوند. برج‌ های خنک کننده اجزای مختلفی دارند که پر کاربرد ترین اجزای آن‌ ها فن ‌ها هستند که کارشان ایجاد جریان هوا است. دیگر قطعه موجود در برج خنک کننده ها پکینگ است که برای افزایش تبادل گرما بین جریان هوا و جریان آب به کار می‌ رود. حوضچه، قطره گیر ها و بدنه از جنس فلزی، فایبرگلاس یا بتنی از دیگر اجزای اصلی برج ‌های خنک کننده محسوب می ‌شوند.

کار اصلی برج ‌های خنک کننده خنک کردن آب است. به همین خاطر اطلاعاتی از قبیل دبی آب، دمای ورودی آب، و دمای آب خروجی از برج خنک کننده و همچنین موقعیت جغرافیایی باید حین انتخاب برج خنک کننده در نظر گرفته شوند. ازآن جایی‌که برج ‌های خنک کننده جزء سیستم ‌های تبخیری محسوب می‌ شوند عملکرد آن‌ ها به شرایط آب و هوایی محیطی که در آن استفاده می ‌شوند نیز بستگی دارد.

برج خنک کننده مهتاب گستر

طراحی و تولید انواع دستگاه های صنعتی از جمله انواع برج خنک کننده متناسب با نیاز ها و در خواست های هر مشتری و مطابق با استاندارد های روز در شرکت ما انجام و کلیه محصولات به صورت مستقیم از کارخانه و با قیمت بسیار مناسب به فروش می رسد.

گروه تولیدی و صنعتی مهتاب گستر به عنوان مرجع تخصصی فروش انواع تجهیزات در حوزه تهویه مطبوع، سیستم های گرمایشی و سرمایشی، مبدل حرارتی صفحه ای، انواع منبع کویل دار، انواع برج خنک کننده و قطعات برج خنک کننده، کندانسور هوایی، دستگاه هواساز، انواع چیلر ها (چیلر تراکمی و چیلر جذبی)، پمپ و سیستم های آبرسانی، انواع فن کویل ها و اسپیلت ها، ساخت انواع دستگاه اگزاست فن، انواع یخساز صنعتی، انواع سختی گیر آب، انواع فیلتر شنی، سیستم های تصفیه آب و هوا با تنوع بسیار زیاد از لحاظ برند و مدل، با داشتن تیمی فنی و متخصص تلاش دارد تا بهترین کیفیت و رضایت را از آن هموطنان و به ویژه صنعت گران نماید. در صورتی که قصد خرید دستگاه برج خنک کننده و محصولات مشابه را دارید، می توانید با دریافت قیمت برج خنک کننده، تکنولوژی ها و آپشن های آن ها و مشورت کارشناسان فروش مهتاب گستر انتخاب بهتری داشته باشید.

مجموعه صنعتی مهتاب گستر در زمینه تولید انواع برج خنک کننده به صورت حرفه ای در حال فعالیت است. شما هر گونه نیازی که به انواع برج خنک کننده و دیگر محصولات داشته باشید توسط کادر مجرب و حرفه ای ما در کم ترین زمان ممکن و با بهترین کیفیت به شما ارائه می شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص برج خنک کننده و نحوه تولید آن به سایت مهتاب گستر مراجعه نمایید.

برای ثبت سفارش با ما در تماس باشید: 09127883721 – 66706377 – 66709528

 برج خنک کننده

 

برج خنک کننده



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:







آرشيو وبلاگ
پيوندها

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان برج خنک کننده و آدرس cooling-towers-mahtabgostar.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.





نويسندگان


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت: